מלחמת התותים?

מלחמה.
גידול תותים הוא מלחמה מתמדת.

נשמע דרמטי, נכון? האמת שזה אכן כך. הרשו לי להסביר:
בגידוליים חקלאיים בכלל, ובתותים בפרט, ישנה "מלחמה" בין שני כוחות הנלחמים על ניתוב אנרגיית הפרי לכיוון, הגדלת התפוקה" או "הגדלת האיכות".

כאשר התות גדל, הוא יכול לבחור לנתב את האנרגיה שלו לטובת הוצאת כמה שיותר פירות לכל דונם. ככל שהזן יותר חזק ועמיד, הוא יוכל להפיק יותר פירות לכל דונם, ובכך להוזיל את העלות של כל יחידת תות. עם זאת, חשוב לציין כי יש לזה מחיר. כיוון שהזן משקיע את מלא המאמצים שלו בהפקת יותר פירות, האיכות של כל תות ותות לכשעצמו, ואחוז המתיקות שבכל יחידת תות, תרד משמעותית.
יצא לכם פעם לקנות תותים בסופר ולגלות שהם חסרי טעם או לחלופין שהם נרקבים תוך חמש דק'? זוהי בדיוק הסיבה:)

לעומת זאת, ישנם מספר זני תות, הבוחרים להשקיע את מירב המאמצים ב"הגדלת האיכות". התות לאורך העונה ידלל את עצמו משאר פירותיו, ויגדל אך ורק את הפירות המובחרים ביותר שהוא יוכל. בזנים אלו, התפוקה תהיה יחסית קטנה לכל דונם, אך טעם התות – וואווו! כל פרי מלא בסוכר, עתיר בטעם, עסיסי בטירוף, ובעל חיי מדף ארוכים הרבה יותר.

זוהי בדיוק הסיבה למה התותים של משק 6 ממושב גאולים, ידועים כתותים הטובים ביותר שיש במדינה. במשק מגדלים זן ייחודי שפותח במיוחד (באמצעים טבעיים בלבד) לשם זה. הזן גדל בצורה כזו שהוא משקיע כל כך הרבה מאנרגיית גידולו ל"הגדלת האיכות", כך שיש לתות אחוזי סוכר וטעם שפשוט לא ניתן למצוא בשום מקום אחר!
התותים גדלים כמובן ללא ריסוסים כלל, ובאמצעים טבעיים בלבד, והדילול נעשה בצורה בצורה ידנית וטבעית כדי שיגדל התות הבריא ביותר והטעים ביותר שיש!

כל יום אחה"צ/ ערב נגיע עם משלוח תותים עד הבית שייקטפו ממש כמה שעות לפני כן🍓🍓