רוצים לחסוך כ 20% מעלויות המנגו?

רוצים לחסוך כ 20% מעלויות המנגו בשבועות הקרובים?
הנה חצי השנקל שלי בעניין😇
קצת ארוך אבל ממש שווה קריאה

זוכרים שדיברנו לפני כמה חודשים על אופטמיזציית קניות? השבוע, יש לנו הזדמנות פז להדגים כיצד זה קורה בפועל.
השבוע יהיה הקטיף האחרון של המנגו קיט אורגני. החל משבוע הבא, כל המנגו מקירור. המנגו יישאר טוב בקירור למשך כשבועיים שלושה ואז לאחר מכן איכות המנגו תרד משמעותית, ובמהירות. מנסיון עבר שאף פעם לא מאכזב, ברגע שנגמרים הכמויות על העצים, ומתחילים להיכנס המנגואים שמגיעים מקירור, המחיר קופץ משמעותית.
אמנם איני נביא, אך נסיון העבר שלי אומר כי שבוע הבא המחיר יקפוץ בלפחות 20%, ובשבועיים שלאחר הוא יקפוץ עוד, עד שיגיע לשיאו האחרון.
אם ברצונכם לחסוך מעט מעלויות הפרי, אך תוך הקפדה על אותה רמת האיכות המצויינת שאנחנו מקפידים לעמוד בה, המלצתי היא כדלהלן:
א) הזמינו כבר השבוע כמות שתספיק לכם לשלושת השבועות הבאים.
ב) חלקו את המנגו המגיע אליכם ל 3:
את השליש הראשון ( שתתעדו אותו להבשלה בשבוע הראשון), תשאירו מחוץ למקרר, במיקום חמים יחסית, וליד פירות פולטי אתילן ( רשימה פירות פולטי אתילן ניתן למצוא בגוגל).
את השליש השני הכניסו למקרר במיקום החם ביותר במקרר ( על דפנות המקרר שנפתחות כל פעם. שם הטמפרטורה גבוהה בכ 3-4 מעלות, בממוצע, משאר המקרר). את הפירות הללו ייעדו לאכול בשבוע השני. אם ניתן לשים שם פירות פולטי אתילן, מה טוב. בכל מקרה, הרחיקו אותם מפירות/ ירקות סופחי אתילן.
את השליש השלישי הכניסו למקרר במיקומו הקר ביותר ( ליד מנוע המקרר). ודאו כי הלחות שם יחסית נמוכה. ודאו כי אין פירות/ירקות פולטי אתילן בסביבתם, ונסו לקרב אותם לפירות וירקות סופחי אתילן. את הפירות הללו הוציאו מהמקרר כיום -יומיים לפני זמן אכילתם הרצוי.

אז זה היה חצי השנקל שלי בעניין, ומוזמנים כמובן לשאול, להתייעץ, ולהעמיק בפרטי 🙂

הנה הלינק לאתר שבו גם ניתן לעדכן את ירקות ופירות אורגניים – farmerim.com