איך ניתן לחסוך לא מעט כסף? הנה המדריך המלא לצרכן החכם 💪🏻

איך ניתן לחסוך לא מעט כסף? הנה המדריך המלא לצרכן החכם 💪🏻
(קצת ארוך אבל ממש שוןה קריאה):

מאז שהתחלנו עם משלוחי הפירות, ובמיוחד בתקופה האחרונה כשנראה שכל המחירים רק הולכים ועולים, אנחנו מנסים למצוא כל הזמן עוד ועוד דרכים יצירתיות להוריד לכם מהעלויות. אנו מאמינים כי בעזרת צרכנות חכמה ומחושבת, ניתן לחסוך לא מעט כסף, ולכן גיבשנו לכם במדריך הזה כמה טיפים נחמדים שיתרמו משמעותית לעניין:)

בחקלאות , בניגוד לשאר התעשייה, ישנן המון השפעות חיצוניות שיכולות להשפיע דרסטית על איכות, כמות, ומגוון התוצרת – ומשם, להשפיע על הכיס שלנו.
לאורך כל המדריך הבא, זכרו: מקרי קיצון חקלאיים = עלייה בביקוש וירידה בהיצע = עליית מחירים

מקרי קיצון חלקאיים יכולים להגיע מכמה מקומות:
פגעי מזג אויר (הכוללים חום קיצוני ממוקד או שנתי, קור קיצוני ממוקד או שנתי, בצורות או הצפות), נתוני מאקרו חקלאיים (מחלות חדשות בזנים מסוימים, פגיעה משמעותית של מזיקים ביבול ארצי, חגים של פועלים תאילנדיים וערבים וכד'), ונתוני מאקרו עקיפים (המשפיעים בעיקר על ביקוש והיצע. כגון: חסמי יבוא, גלי תחלואת קורונה, חגים מיוחדים וכדו').

אז איך ניתן לזהות מראש מקרי קיצון חלקאיים, ואיך ניתן לדעת אילו מחירים יעלו בעקבות כך?

נחלק את זה לקטגוריות:

1) פגעי מזג האוויר הם המקרים שניתן לזהות בקלות רבה. חשוב לאפיין את הפגע, וכתןצאה מזה לשייך אותו לפרי/ירק ההופכי לפגע.
במילים אחרות: כאשר יש מזג אוויר קר בצורה קיצונית, לדוג', מטבע הדברים ייפגעו הפירות והירקות ההופכיים לפגע – קרי, פירות וירקות הזקוקים לחום (או לטמפ' מינימלית) כדי להבשיל.

2) נתוני מאקרו חקלאיים קצת יותר קשים לזיהוי. למרות שאנחנו כמובן ממליצים לדבר עם כמה שיותר חקלאים ביום יום, מוזמנים להיעזר בנו כקיצור דרך לעניין 😉

3) נתוני מאקרו עקיפים ניתן לזהות ע"פ השלכת הרגלי הצריכה בזמנים הקיצוניים ביותר על כלל המשק. במילים אחרות: כאשר אתם קונים יותר תוצרת חקלאית (לפני חגים/בזמני בידוד/ בשיאי העונה וכו'), כנראה שיש גם לא מעט שפועלים כמוכם😉

לאחר שזיהינו את מקרי הקיצון, וזיהינו לאילו פירות וירקות המחירים יעלו, אילו טיפים יש לחסוך כמה שיותר?

1) אתילן. זכרו היטב את המילה הזו.
אתילן הוא ההורמון הטבעי המופרש מפירות וירקות והוא אחראי על הבשלתם. ישנן פירות וירקות פולטי אתילן ופירות וירקות סופחי אתילן. כדי לשלוט בקצב ההבשלה של התוצרת, ודאו כי אתם מאחסנים אותה בצורה האופטימלית להבשלה. אם זיהיתם שעתידים להיות עליות מחירים בזמן הקרוב – הרחיקו את הפירות והירקות שלכם מנקודות הפצת אתילן, כדי להאריך כמה שיותר את חיי המדף שלהם.

2) בצעו אופטמיזציות לצריכה שלכם
זיהיתם ששבוע הבא יעלו מחירי עגבניות בצורה משמעותית? שבוע הבא הבא יהיה זמן מושלם להוציא את מתכון השקשוקה הישן מהארון עם עגבניות קצת רכות משבוע שעבר. יש מחסור? זה בדיוק הזמן לנסות מתכונים חדשים לסלט שלכם💪🏻
הזמינו את האורחים שתכננתם להגיש להם את הסלט המשובח שלכם כמה ימים לפני, ונסו באמצעים יצירתיים לשלוט בזמני צריכת התוצרת שלכם.

3) הזמינו מוקדם
באונליין, לא מספיקים לשנות את המחירים בכל דקה.
זיהיתם שעתידה להיות עליה במחירים? הזמינו מוקדם כדי לוודא שקיבלתם את המחיר המוזל לפני עליית המחירים.
אגב, אותו הדבר לצד השני: אם זיהיתם שעתידה להיות ירידת מחירים, נסו לעכב את הזמנתכם ככל האפשר.

4) נצלו את הזמינות שלנו
מוזמנים בכיף לשאול אותנו לגבי צריכה נכונה כל שבוע וננסה לתת לכם את מלא המידע שאנחנו אוגרים כדי להוזיל לכם את הסל כמה שרק אפשר💪🏻💪🏻

זה המספר של ליאל למי שאין אותו עדיין 👇
+972 58-531-0158

5) קנו רק פירות וירקות שנמצאים בשיא עונתם

מבטיחים לכם שיצא לכם גם טעים יותר וגם זול יותר:)

אז זהו😅
קצת ארוך, אבל היה לנו חשוב לתת לכם את כל המידע שיש 😇
מקווים זה עוזר🙏

למתקדמים מביניכם שכבר הצליחו להפנים את כל הטיפים, אני בטוח ששמתם לב שאנחנו נמצאים השבוע לפני מקרי קיצון מס' 1 ו – 3 (קור קיצוני + שיאי תחלואה ובידודים כלל ארציים), מה שמטבע הדברים יגרום לעליית מחירים.

ממש ממליץ ליישם את סעיף 3 של הפתרונות (לא אזכיר לכם, כי אתם כבר יודעים מהו😜😜)

farmerim.com

בנימה אופטימית זו – שיהיה לנו שבןע שמחח במיוחד!! 🥳
זמינים כמובן בפרטי לכל שאלה שישנה:)